Werkt je internetverbinding niet zoals je het gewend bent? Check eerst of er storingen of werkzaamheden zijn bij jou provider.
Als u internet afneemt via vanBraak ICT, neem dan contact met ons op via 03177-22777.
Stap 1: Check de lampjes op je modem/router.
Bij een Draytek modem is dit meestal DSL voorhet internet, WLAN voor WiFi, en LAN voor bekabeld internet.
a. Controleer de status van de status lampjes van het modem.
Bij een Draytek modem is dit meestal DSL voorhet internet, WLAN voor WiFi, en LAN voor bekabeld internet.
Stap 2: Hertart je modem/router.
a. Haal de stroomstekker van het (wifi)modem uit het stopcontact.
b. Wacht 1 minuut.
c. Plaats de stroomstekker terug in het stopcontact.
d. Wacht tenminste 5 minuten. Je (wifi)modem is dan volledig opnieuw opgestart.
e. Controleer de status van de status lampjes van het modem. Als deze lampjes niet continu branden is er mogelijk een ander probleem.
Bij een Draytek modem is dit meestal DSL voorhet internet, WLAN voor WiFi, en LAN voor bekabeld internet.
Stap 3: Check de netwerkkabel
Controleer of je de juiste netwerkkabel gebruikt. Deze kabel noem je ook wel internetkabel, UTP-kabel of ethernetkabel. Netwerkkabels van slechte kwaliteit verminderen de internetsnelheid.
Let bij een netwerkkabel op het volgende:
– Op de zijkant van de kabel staat CAT5E of CAT6.
– Er zitten geen scheurtjes of knikjes in.
– Rol de kabel niet op.
Wil je een nieuwe netwerkkabel? Neem dan contact met ons op via 0857605429.