1. Hoe gedraag Microsoft teams zich wanneer het is gekoppeld aan vaste telefonie Coligo?
MS Teams gedraagt zich als iedere andere 3rd party softphone. Vaste telefonie Coligo denkt hierbij dat MS Teams een bureautoestel is. Dit is belangrijk voor features als device switch en device selectie.
2. Kan ik mij op de MS Teams desktop client en MS Teams mobile client tegelijk aanmelden?
Dat is mogelijk. Wanneer je via 901 aanmeldt via de desktop client op vast telefonie Coligo ben je automatisch ook aangemeld op vaste telefonie Coligo met je mobiele client van Teams, wanneer je aanmeldt met de reguliere Microsoft inloggegevens. Andersom werkt dit hetzelfde.
3. Welke licenties heb ik nodig om de oplossing werkend te krijgen?
Iedere gebruiker heeft, naast de reguliere vaste telefonie en Office licenties, een Phone systems add-on bij Microsoft nodig en de vaste telefonie Coligo Connector MS Teams bij vanBraak ICT.
4. Stelt vanBraak ICT de Microsoft Powershell omgeving in om de oplossing werkend te krijgen?
Het configureren van de MS Teams omgeving is volledig geautomatiseerd door Connector MS Teams. Dit hoeft niet meer gedaan te worden in de MS Teams admin center of in de Window Powershell CLI.
5. Ik ben ingelogd in mijn MS Teams omgeving maar kan niet uitbellen?
Nadat je voor het eerst bent ingelogd in de Microsoft omgeving duur het ongeveer 2 minuten voordat de oplossing volledig werkt. Dit heeft te maken met de Microsoft synchronisatie snelheid. Vergeet je niet aan te melden via 901 op het vaste telefonie Coligo platform.
6. Werkt de oplossing ook in combinatie met vaste telefonie?
Dit wordt niet ondersteund door vanBraak ICT, omdat wij dit niet hebben getest. Wij ondersteunen de integratie enkel met vaste telefonie Coligo.
7. Ik krijg foutmeldingen bij de synchronisatie in de Portal MyTeamsConnect. Wat nu?
Controleer allereerst of je wel bent ingelogd met de `Global admin user` van de Microsoft tenant. Gaat het nog steeds mis, maak dan een ticket aan in Kubus en wij zullen je verder helpen.
8. Bij wie kan ik terecht als ik ergens niet uitkom?
In eerste instantie kan je gewoon contact opnemen met het service en support team van vanBraak ICT. Wanneer zij je niet verder kunnen helpen, zullen zij contact opnemen met onze Microsoft partner om het probleem te verhelpen.
9. Wat gebeurt er wanneer ik probeer te koppelen met een Microsoft tenant die al is gekoppeld?
In dat geval moet de oude integratie worden verwijderd en moet men opnieuw configureren.
10. Wat moet er gebeuren wanneer een klant al een Teams integratie gebruikt en porteert van/naar vanBraak ICT?
In dit geval moet de oude integratie worden verwijderd en moet men opnieuw configureren.
11. Moet ik de voicemail van vaste telefonie Coligo of Microsoft gebruiken?
Wij raden aan om de voicemail van vaste telefonie Coligo te gebruiken. Op deze manier heb je 1 voicemail voor al je devices inclusief de Microsoft Team softphone.
12. Mijn telefoonnummer welke staat weergegeven in mijn Microsoft Teams omgeving klopt niet?
Het weergegeven telefoonnummer in je Teams omgeving zegt niets over de vaste telefonie Coligo instellingen. Wanneer je het weergegeven nummer in Microsoft Teams wil aanpassen, dan kan je dit in de MyTeamsConnect portal doen onder `users` en dan `Phone number`.
13. Werkt de vaste telefonie Coligo Connector MS Teams ook op mobiele toestellen?
Jazeker, je kan de oplossing gebruiken in combinatie met mobiele abonnementen van andere providers wanneer de klant nog in contract zit. Hiervoor dien je de mobiele app van Microsoft Teams te downloaden op je mobiel. De mooiste oplossing is in combinatie met vaste telefonie Coligo, want dan heb je volledige integratie.
14. Betaal ik extra voor de integratie met Microsoft Teams?
Ja, de vaste telefonie Coligo Connector MS Teams is een add-on op de reguliere vaste telefonie / vast mobiel Coligo licenties welke je kan bestellen via Kubus.
15. Wat is de opzegtermijn van de vaste telefonie Coligo Connector MS Teams?
De opzegtermijn is 1 maand.