Stap 1. Kijk in uw mobiele toestel welke maat simkaart u nodig heeft en druk de normale, micro of nano simkaart voorzichtig uit de simkaarthouder (zie afbeelding onder aan de pagina). Stop de simkaart vervolgens in uw mobiele telefoon en zet uw toestel aan.
Stap 2. Toets de pincode van uw simkaart in. Deze pincode is standaard 0000. Wij adviseren om deze pincode aan te passen. Dit gaat als volgt: toets**04*0000*nieuwepincode*nieuwepincode# in en uw pincode is aangepast.
Stap 3. Configureer de APN voor het gebruik van internet/3G/4G. Hoe u deze moet instellen staat op de volgende pagina beschreven.Het is belangrijk dat u de pincode en de pukcode goed bewaart. De pukcode heeft u namelijk nodig als u de pincode vergeten bent of drie keer een verkeerde pincode heeft ingevoerd.
Hieronder staat voor de verschillende besturingssystemen beschreven hoe u mobiel internet op uw mobiele telefoon kunt instellen.
iOS. -Druk op de knop Instellingen.
– Druk op de knop Mobiel netwerk.
– Druk op de knop Mobiel datanetwerk. Vul bij Mobiele data de volgende gegevens in: APN: i n ter n et . mvno. mobi , Gebruikersnaam: mvno , Wachtwoord: mvno.
– Druk op de knop terug om uw instellingen op te slaan.
Android.
– Druk op de knop Instellingen.
– Druk op de knop Meer (netwerken).
– Druk op de knop Mobiele netwerken.
– Druk op de knop Namen toegangspunten.
– Hier selecteert u internet.mvno.mobi. Als deze optie niet beschikbaar is, dan kunt u een nieuw toegangspunt aanmaken en vult u bij APN internet.mvno.mobi in.
– Vul de volgende gegevens in. Bij Gebruikersnaam vult u mvno in. Bij Wachtwoord vult u mvno in. Bij Verificatietype selecteert u PAP. -Druk op de knop terug om uw instellingen op te slaan.
Windows.
– Veeg het dashboard scherm naar links om de menu-opties zichtbaar te maken.
– Druk op de knop Instellingen.
– Druk op de knop Toegangspunten.
– Kies netwerk MVNO NN.
– Vul bij APN het volgende in: internet.mvno.mobi.nl. Bij Gebruikersnaam vult u mvno in. Bij Wachtwoord vult u ook mvno in.
– Druk vervolgens op Opslaan.
Wij raden aan om in uw browser ota.mvno.mobi in te vullen en daar de stappen te volgen. Nu is uw internet volledig correct ingesteld.
Kubus is onze intelligente webtool die wij speciaal voor onze klanten hebben laten ontwikkelen. In Kubus kunt u onder andere uw verbruik bekijken en dingen inregelen zoals u graag wil. U kunt Kubus vinden op kubus.vanbraakict.nl. Heeft u nog geen account of heeft u vragen over Kubus? Neem dan contact op met ons service en support team.
Voor onze mobiele klanten is een Reach app beschikbaar. Met deze app heeft u 7 dagen per week, 24 uur per dag, snel een eenvoudig inzicht in het verbruik van uw mobiele abonnement. Ook kunt u met deze app eenvoudig uw voicemailberichten beluisteren en uw afzendernummer aanpassen als u twee mobiele nummers op één simkaart heeft. U kunt onze Dash app downloaden in de Appstore of Playstore. Heeft u nog geen inloggegevens voor deze app of heeft u vragen over de Reach app? Neem dan contact op met ons service en support team en zij helpen u verder.
Via Kubus kunt u via Reach uw bereikbaarheid tot in detail instellen. Zo kunt u gesprekken en sms-berichten routeren op basis van tijd en datum, afzendernummer, bestemmingsnummer en het aantal seconden na overgangstoon.
Standaard staat de voicemail op uw mobiele telefoon geactiveerd. U kunt de standaard boodschap via de Reach app eenvoudig veranderen in een persoonlijke boodschap. Via deze app kunt u ook voicemailberichten beluisteren en verwijderen. Als u de Reach app (nog) niet heeft gedownload, dat kun u ook bellen naar 1233 om uw persoonlijke boodschap in te stellen. Via dit nummer zijn ook uw voicemailberichten te beluisteren. Via Reach in Kubus heeft u ook de mogelijkheid om meerdere voicemailboxen voor verschillende contactgroepen aan te maken door middel van het uploaden van een mp3-bestand.
Door middel van roaming bent u bereikbaar in het buitenland. Hiervoor moet u wel uw mobiele internet juist instellen. vanBraak ICT biedt verschillende buitenland packs aan zodat u in het buitenland tegen een voordeliger tarief kunt bellen, sms-en en gebruik kunt maken van het internet. Neem contact met ons op voor meer informatie hierover. Via Reach is het mogelijk om op basis van uw locatie uw bereikbaarheid in te stellen. Zo kunnen gesprekken bijvoorbeeld automatisch worden doorverbonden naar een collega als u zich in het buitenland bevindt.
Heeft u na het lezen van deze handleiding nog vragen over uw mobiele abonnement? Wilt u graag meer weten over de mogelijkheden van uw abonnement? Neem dan contact met ons op door te bellen naar 0317722777 of door een e-mail te sturen naar support@vanbraakict.nl Wij helpen u graag!