Migratie naar Coligo

Migratie naar Coligo

Omzetting naar Coligo

Omdat de omzetting naar Coligo toch bedrijfsimpact heeft geniet de voorkeur dit altijd via één of 2 personen te laten verlopen. Wij vragen dan ook om een e-mail adres en een 06-nummer met ons te delen, mocht er toch iets fout gaan wij deze personen ook op 06 kunnen bereiken.

Wat gaat er veranderen?

Heel weinig, en toch heel veel. De basis van bellen en gebeld worden zal hetzelfde blijven, daar omheen zullen er dingen wijzigen en beter geïntegreerd worden. Onze omgeving draait op het Coligo Grid platform en geeft daardoor uitgebreidere mogelijkheden. Een geïntegreerde desktop applicatie waaruit gebeld kan worden, men de bezetting van wachtrijen kan bekijken en er tussen collega’s gecommuniceerd kan worden. Videobellen en vergaderen met Coligo Meetings is nu mogelijk met dezelfde inlog gegevens. In onze Coligo brochure staat meer over de apps en mogelijkheden.

Welke impact heeft de omzetting?

De klant zal een zeer kleine impact ervaren. Op de achtergrond regelt vanBraak ICT alles. Op het moment dat de omzetting plaats gaat vinden zal er een geautomatiseerd script draaien die de telefonie omgeving zal omzetten naar een Coligo omgeving. Dit script zal ongeveer 5 minuten nodig hebben. In die tijd zal de klant niet bereikbaar zijn. Zodra dit script zijn werk heeft gedaan zal het support team van vanBraak ICT de bereikbaarheid gaan instellen van de klant. De klant blijft bereikbaar op vaste toestellen maar het kan zijn dat bij vast mobiel gebruikers de bereikbaarheid anders ingesteld moet worden.

Veranderd mijn bereikbaarheid?

Nee, de bereikbaarheid blijft hetzelfde. Wel kunnen gebruikers nu zelf veel meer invulling geven aan hun bereikbaarheid. Via de Coligo Desktop of de Coligo Reach app kan de status gewijzigd worden zodat er bepaald kan worden welke toestellen gaan rinkelen. Handig als de klant bijvoorbeeld een vergadering in gaat. Pagina | 4

Is het mogelijk dat de migratie mislukt?

De kans is aanwezig omdat we technisch gegevens worden omgezet in de database. Er zijn inmiddels al duizenden migraties zonder enkel probleem uitgevoerd. Het migratiescript bestaat ook al ruim een jaar dus de kleine foutjes zijn er al uit gehaald.

Mocht het wel fout gaan kunnen we dit direct na de migratie gaan oplossen.

Migratie en bereikbaarheid?
vanBraak ICT en de klant zullen communiceren over een geschikt tijdstip voor de omzetting naar Coligo. Dit zal wel op werktijden plaats moeten vinden, wij moeten namelijk een engineer van het Coligo platform kunnen bereiken als er een foutmelding is. Het is handig om dit intern te communiceren, mochten er vreemde dingen gebeuren dat dit door de omzetting komt.

Voor het instellen van de Reach profielen met Coligo Desktop hebben wij een e-mailadres nodig van de gebruiker, en hoe deze bereikbaar wenst te zijn. Als men geen Coligo Desktop gebruikt en enkel een vast toestel heeft, veranderd er niks.

Bij een Vast-mobiel abonnement hebben wij meer informatie nodig. Wanneer moeten de toestellen rinkelen? Moet het mobieltje rinkelen als de vaste telefoon ook rinkelt, en vice versa. Als iemand op het 06 nummer belt moet het toestel op de zaak dan stil blijven of niet? Veel beschikbare opties, bij vragen kan hier altijd over gebeld worden met vanBraak ICT. Alles kan op maat gemaakt worden.