Verduidelijking van de extensies mobiele telefonie

Verduidelijking van de extensies mobiele telefonie

130
Door 130 te draaien bel je standaard uit met je mobiele telefoonnummer.
• Let op: geldt alleen als je bent aangemeld met twinning.
• Let op: dit geldt alleen voor vast mobiel (dus niet vast mobiel 2.0). 131Door 131 als prefix voor het gebelde nummer te plaatsen, bel je anoniem uit.
• Toets op je mobiele toestel 131 in.
• Toets na 131 het nummer in dat je wil bellen (bijvoorbeeld 1310882525800). • Je mobiele toestel belt nu anoniem uit.

1200 Direct contact met het service en support team door te bellen naar 1200.
• Bel naar 1200 en je wordt direct doorgezet naar ons service en support team.
• Het is mogelijk om een datablokkade aan te vragen binnen Nederland. Deze datablokkade kan weer worden opgeheven door `Data buitenbundel AAN` naar 1200 te sms`en. (Let op: niet geldig in combinatie met een bedrijfsbundel).

1233 Afluisteren voicemailberichten.
• Via 1233 kan ook de persoonlijke boodschap voor de voicemail worden ingesteld.

1212 SMS naar 1212 om je mobiele telefoon door te schakelen naar een extern nummer.
• Let op: om dit te gebruiken dient in Kubus Reach voor het betreffende telefoonnummer te worden uitgeschakeld.
• SMS het telefoonnummer waarnaar je wil doorschakelen naar 1212.

900 Door te bellen naar 900 kan er gecontroleerd worden of je bent aangemeld op vast mobiel.
• Bel met het mobiele toestel naar 900.
• Je hoort of je bent aangemeld of afgemeld.
• Let op: niet mogelijk bij vast mobiel 2.0.

901 Geldt voor vast mobiel: exclusief inloggen op het mobiele toestel en het vaste toestel waarmee eventueel ook is ingelogd wordt dan automatisch uitgelogd.
• Bel met het mobiele toestel naar 901.
• Toets jouw extensienummer in en sluit af met een #.
• Toets jouw pincode in en sluit af met een #.

912 Inloggen voor twinning.
• Bel met het mobiele toestel naar 912.
• Toets jouw pincode in en sluit af met een #.
• Let op: niet mogelijk bij vaste telefonie 2.0.

*21* Kan gebruikt worden om oproepen direct door te schakelen. 
• Let op: om dit te gebruiken dient in Kubus Reach voor het betreffende telefoonnummer te worden uitgeschakeld.
• Bel *21*nummer# om de doorschakeling erop te zetten.
• Om te deactiveren dient de gebruiker ##21#nummer# te bellen.

*67* Kan gebruikt worden om oproepen door te schakelen bij in gesprek of bezet. 
• Let op: om dit te gebruiken dient in Kubus Reach voor het betreffende telefoonnummer te worden uitgeschakeld.
• Bel *67*nummer# om de doorschakeling erop te zetten.
• Om te deactiveren dient de gebruiker ##67#nummer# te bellen.

*61* Kan gebruikt worden om oproepen door te schakelen bij geen gehoor. 
• Let op: om dit te gebruiken dient in Kubus Reach voor het betreffende telefoonnummer te worden uitgeschakeld.
• Bel *61*nummer# om de doorschakeling erop te zetten.
• Om te deactiveren dient de gebruiker ##61#nummer# te bellen.
• De standaard timer hiervoor is 15 seconden. Dit kan worden aangepast door *61*nummer**aantalseconden# te bellen. Dit kan in stappen van 5 met een maximum van 30 seconden.

*62* Kan gebruikt worden om oproepen door te schakelen indien onbereikbaar. 
• Let op: om dit te gebruiken dienst in Kubus Reach voor het betreffende telefoonnummer te worden uitgeschakeld.
• Bel *62*nummer# om de doorschakeling erop te zetten.
• Om te deactiveren dient de gebruiker ##62#nummer# te bellen. 

##002# In één keer alle doorschakelingen van de mobiele telefoon verwijderen. 
• Bel ##002# om alle doorschakelingen te verwijderen.

**04* Door **04* kan de pincode van de simkaart worden aangepast. 
• Toets **04*0000*nieuwepincode*nieuwepincode#.
• Hierna is de pincode aangepast.
• Let op: wij adviseren altijd om de code van de simkaart aan te passen.

Roaming welkom sms vermeldt buitenlandse tarieven.
• Roaming welkom sms kan worden uitgezet, gebruiker ontvangt geen meldingen over afwijkende tarieven in het buitenland meer.
• vanBraak ICT is na uitzetten roaming welkom sms door klant op geen enkele wijze verantwoordelijk of aansprakelijk voor de door de klant gemaakte kosten die voortvloeien uit verbruik (bellen, sms`en en/of gebruik van data) in het buitenland.
• Klant is na uitzetten roaming welkom sms dus volledig verantwoordelijk voor de kosten en doet afstand van het recht om bezwaar te maken tegen deze kosten. 

Operator sms Vermeldt afwijkende nummers in het buitenland.
• Vermeld het eventueel afwijkende nummer voor voicemail en klantenservice.
• Soms werkt gebeld worden door middel van korte nummers niet.
• Operator sms kan worden uitgezet, waarna vanBraak ICT op geen enkele wijze verantwoordelijk of aansprakelijk is voor door de klant geplaatste vragen of klachten.
• Klant accepteert door het uitzetten van operator sms volledige verantwoordelijkheid die het uitzetten met zich meebrengt. 

Billshock sms Bij gebruik van meer dan € 50,- (excl. BTW) binnen de EU, wordt klant afgesloten.
• Klanten die voor meer dan € 50,- (excl. BTW) aan data hebben gebruikt en data willen blijven gebruiken, moeten een sms sturen om weer toegang tot het internet te krijgen.
• Door het uitzetten van deze billshock sms, wordt er geen melding meer gedaan over de hoeveelheid datagebruik in het buitenland.
• vanBraak ICTs na het deactiveren van deze billshock sms door klant op geen enkele wijze verantwoordelijk of aansprakelijk voor door de klant gemaakte kosten die voortvloeien uit dataverbruik in het buitenland.
• Klant accepteert door het vrijwillig uitzetten van deze billshock sms de volledige verantwoordelijkheid voor deze kosten en klant doet afstand van het recht om bezwaar te maken tegen deze kosten. 

APN
Om gebruik te kunnen maken van internet/3G/4G moet de APN juist worden ingesteld.
Wij raden aan om in de browser ota.mvno.mobi in te vullen en daar de stappen te volgen. Nu is het internet volledig correct ingesteld. 

iOS:
Druk op de knop Instellingen.
Druk op de knop Mobiel netwerk.
Druk op de knop Mobiel datanetwerk.
APN: internet.mvno.mobi
Gebruikersnaam: mvno
Wachtwoord: mvno.
Druk op de knop terug om de instellingen op te slaan.

Android:
Druk op de knop Instellingen.
Druk op de knop Meer (netwerken).
Druk op de knop Mobiele netwerken.
Druk op de knop Namen toegangspunten.
Hier selecteer je internet.mvno.mobi. Als deze optie niet beschikbaar is, dan kan je een nieuw toegangspunt aanmaken en vul je bij APN internet.mvno.mobi in.
Bij Gebruikersnaam vul je mvno in.
Bij Wachtwoord vul je mvno in.
Bij Verificatietype selecteer je PAP.
Druk op de knop terug om de instellingen op te slaan.

Windows:
Veeg het dashboard scherm naar links om de menu-opties zichtbaar te maken.
Druk op de knop Instellingen.
Druk op de knop Toegangspunten.
Kies netwerk MVNO NN.
Vul bij APN het volgende in: internet.mvno.mobi.nl.
Bij Gebruikersnaam vul je mvno in.
Bij Wachtwoord vul je ook mvno in.
Druk vervolgens op Opslaan.

Vast mobiel 2.0

## 
Door ## in te toetsen zet je een gesprek on hold.
Met # kan het gesprek weer worden teruggepakt.

##*(Telefoonnummer)# betekent koud doorschakelen. 
Koud doorschakelen betekent dat je degene naar wie je doorverbindt niet eerst aan de lijn krijgt voordat je het telefoongesprek doorverbindt.

##(Telefoonnummer)# betekent warm doorschakelen.
• Warm doorschakelen betekent dat je degene naar wie je doorverbindt eerst aan de lijn krijgt voordat je het telefoongesprek doorverbindt.
• Druk 1 om consultatiegesprek op te hangen.
• Druk 2 om naar het andere gesprek terug te schakelen.
• Druk 3 om alle drie partijen samen te voegen in één gesprek.
• Druk *# om het consultatiegesprek op te hangen en terug te keren naar de on-hold beller.
• Hang zelf op. Bellen en geconsulteerde partij worden nu verbonden.

    • Related Articles

    • Fair Use Policy (FUP) vaste telefonie onbeperkt

      Definitie Term Definitie     Klant Persoon of instelling (contractant) die een dienst van vanBraak ICT afneemt. Gemiddelde klant Gedrag en verbruik van een gemiddelde klant van vanBraak ICT. Wordt bepaald door het gemiddelde van alle klanten van ...
    • FAQ vaste telefonie Coligo Connector MS Teams

      1. Hoe gedraag Microsoft teams zich wanneer het is gekoppeld aan vaste telefonie Coligo?  MS Teams gedraagt zich als iedere andere 3rd party softphone. Vaste telefonie Coligo denkt hierbij dat MS Teams een bureautoestel is. Dit is belangrijk voor ...
    • MTU op mobiele dataverbindingen

      MTU op mobiele dataverbindingen Op een mobiele dataverbinding is een gereduceerde MTU van toepassing. Onder normale omstandigheden zal een WAN poort meestal 1500 bytes ondersteunen, maar bij een mobiele verbinding is dit vanwege allerlei technische ...
    • Coligo Reach instellen

      Inleiding Op het Coligo platform is het mogelijk om drie verschillende soorten telefoons met elkaar te combineren: vast, mobiel en webphone/softphone. Soms moeten alle apparaten tegelijkertijd rinkelen en soms moet er slechts één apparaat rinkelen. ...
    • Vraag en antwoord advanced mobile locaties (AML)

      112, als elke seconde telt In spoedeisende situaties belt u het alarmnummer 112. Dat doet u als iemands leven in gevaar is, maar bijvoorbeeld ook bij een verkeersongeluk, als u getuige bent van een misdrijf of als u denkt dat iemand wil gaan ...