Voorwarden Datakaart

Voorwarden Datakaart

Wij zijn dé datakaart specialist en biedt drie typen datakaarten:

• T-Mobile NL
• KPN NL
• Datakaart EU

Voor T-Mobile NL geldt:

• Databundel en kaart alleen te gebruiken in Nederland.
• Kaarten zijn gebrand met netwerk naam en kleur.
• Vast publiek IP adres is mogelijk.
• Voor buitenbundel gebruik gelden afwijkende tarieven.
• Wij behouden het recht kaarten te blokkeren als wij dat nodig achten. Er geldt altijd een maximum verbruik van 750 GB per T-Mobile NL datakaart per kalendermaand.
• Tarieven zijn per maand tenzij anders aangegeven.
• Monitoring van de datakaart en het verbruik is de verantwoordelijkheid van de partner en/of gebruiker.

Voor KPN NL geldt:

• Databundel en kaart alleen te gebruiken in Nederland.
• Kaarten zijn gebrand met netwerk naam en kleur.
• Inclusief vast publiek IP adres.
• Voor buitenbundel gebruik gelden afwijkende tarieven.
• Wij behouden het recht kaarten te blokkeren als wij dat nodig achten. Er geldt altijd een maximum verbruik van 750 GB per KPN NL datakaart per kalendermaand.
• Tarieven zijn per maand tenzij anders aangegeven.
• Monitoring van de datakaart en het verbruik is de verantwoordelijkheid van de partner en/of gebruiker.

Voor datakaart EU geldt;

• Datakaart en bundel te gebruiken de Europese Unie.
• Verbruik wordt altijd gerekend tegen EU prijzen, ook binnen Nederland. Ook Nederland geldt als EU-land. Er wordt in de tarieven bij EU geen onderscheid gemaakt tussen de verschillende landen en netwerken.
• Whitelabel kaarten.
• Zeer geschikt voor IoT.
• Tarieven zijn per maand tenzij anders aangegeven.
• Monitoring van de datakaart en het verbruik is de verantwoordelijkheid van de partner en/of gebruiker.

Datakaart T-Mobile

 Datakaarten van T-Mobile NL zijn te gebruiken in Nederland. Bovenstaande datakaarten zijn beschikbaar (tarieven zijn exclusief BTW en per maand, tenzij anders aangegeven).
• Het is mogelijk om een datakaart van T-Mobile NL te bestellen inclusief vast publiek IP adres.
• Opzeggen van de datakaart kan direct met inachtneming van de contracttermijn en de opzegtermijn van één kalendermaand.
• De datakaart van T-Mobile NL is alleen te gebruiken in Nederland.
• De datakaarten hebben de T-Mobile netwerknaam en kleur.
• Voor buitenbundel gebruik gelden afwijkende tarieven en wordt naar boven afgerond naar hele GB
• Wij behouden het recht voor kaarten te blokkeren als wij dat nodig achten. Er geldt altijd een maximum verbruik van 750 GB per datakaart per kalendermaand.
• Monitoring van de datakaart en het verbruik zijn de verantwoordelijkheid van de gebruiker.

Backup T-Mobile NL

Op de datakaart T-Mobile NL Backup kan per kalendermaand gedurende vijf aaneengesloten dagen in totaal 250 GB worden gebruikt. Wordt er meer data gebruikt, of wordt er anders dan vijf aaneengesloten dagen per kalendermaand data gebruikt, dan kost dit € 1,50 per gebruikte GB. De backup T-Mobile NL kaart mag niet in een device zitten dat mobile is. Deze voorwaarden gelden ook als de backup kaart wordt ingezet tijdens een storing veroorzaakt door onze (diensten) tenzij anders overeengekomen.

Up- en downgraden

Up- en downgraden van datakaarten is mogelijk voor alle datakaarten met een maandcontract. Upgraden is kosteloos. Downgraden is ook mogelijk en hiervoor wordt eenmalig € 25,- per datakaart in rekening gebracht. Vanaf het initiële abonnement kan je één abonnement zakken. Het up- of downgraden van een datakaart met een maandcontract vindt plaats op de eerste van de volgende kalendermaand.

Maandelijks opzegbaar

Opzeggen van de datakaart kan direct met inachtneming van de contracttermijn en de opzegtermijn van één kalendermaand. 

Beheerportal en rapportage

De datakaarten kun je beheren in de beheerportal van datakaart. Om toegang te krijgen tot de beheerportal kan je contact opnemen met support@vanbraakict.nl of bellen naar 085 7605 429. De tarieven voor monitoring in de beheerportal zijn te vinden in de prijslijst. 

Facturatie

Facturatie van de datakaart en eventueel buitenbundel verbruik vindt automatisch plaats op elke eerste van de kalendermaand. De factuur wordt automatisch geïncasseerd zeven dagen na verzoek van de incasso. De facturatie vindt plaats vanuit ons facturatiepakket ‘Kubus’. De datakaarten bevatten bij ingebruikname altijd de gehele bundel. Daardoor wordt altijd het gehele maandtarief gefactureerd, ook als de datakaart halverwege de kalendermaand wordt besteld.

CDR

CDR gegevens zijn de volgende kalendermaand na het gebruik beschikbaar. Near real-time monitoring is ook mogelijk. Zie hiervoor de tarieven op de prijslijst.

Technische gegevens

De datakaarten worden geactiveerd verstuurd. Het is mogelijk om datakaarten op voorraad te hebben, neem hiervoor contact met ons op. De APN voor de T-Mobile NL datakaarten is one.world. De datakaarten hebben geen PIN en PUK. Defect of verloren Indien jouw datakaart defect is of verloren geraakt, dan kan je via de datakaart portal of support@vanbraakict.nl een nieuwe datakaart aanvragen. Wij zullen de huidige kaart blokkeren zodra wij het bericht hebben verwerkt en aan je hebben bevestigd. Tevens sturen wij je een nieuwe datakaart op waarmee je gebruik kunt blijven maken van jouw huidige abonnement. Hiervoor brengen wij eenmalig € 25,- activatiekosten per datakaart per vervanging in rekening.

Monitoring datakaart

Per datakaart kan monitoring worden aangezet. Dit betekent dat het verbruik van de datakaart in de beheer portal inzichtelijk is. De monitoring van de datakaart kan per kalendermaand per datakaart worden aan- of uitgezet. 5G add-on Per datakaart kan 5G worden geactiveerd door middel van een add-on die per datakaart kan worden geactiveerd. Als de 5G add-on op een datakaart is geactiveerd, dan kan deze niet meer worden gedeactiveerd. Op de dekkingskaart is te zien waar 5G beschikbaar is. Het is handig om dit voor de activatie van 5G te checken, omdat (nog) niet overal 5G beschikbaar is.

Unlimited

Op T-Mobile datakaarten is het mogelijk om een unlimited abonnement af te sluiten. Bij redelijk gebruik kan dit abonnement als unlimited worden gezien, echter geldt er een maximaal gebruik van 750 GB per datakaart om te voorkomen dat het mobiele netwerk van T-Mobile wordt overbelast.

Datakaart KPN NL 

• Datakaarten van KPN NL zijn te gebruiken in Nederland. Bovenstaande datakaarten zijn beschikbaar (tarieven zijn exclusief BTW en per maand, tenzij anders aangegeven).
• Datakaarten van KPN NL zijn altijd inclusief vast publiek IP adres.
• Opzeggen van de datakaart kan na de contracttermijn met een opzegtermijn van één kalendermaand.
• De datakaart van KPN NL is alleen te gebruiken in Nederland.
• De datakaarten hebben de KPN netwerknaam en kleur.
• Voor buitenbundel gebruik gelden afwijkende tarieven en wordt naar boven afgerond naar hele GB
• Wij behouden het recht voor kaarten te blokkeren als wij dat nodig achten. Er geldt altijd een maximum verbruik van 750 GB per datakaart per kalendermaand.
• Monitoring van de datakaart en het verbruik zijn de verantwoordelijkheid van de partner en/of gebruiker.
• Het tarief voor buitenbundel gebruik voor de KPN NL datakaarten is € 2,50 per GB. Buitenbundel gebruik wordt naar boven afgerond per hele GB. 

Backup KPN NL

Op de datakaart KPN NL backup kan gedurende 5 aaneengesloten dagen per kalendermaand in totaal 10 GB worden gebruikt. Deze voorwaarden blijven ook van kracht bij storing gegenereerd door de leverancier. Wordt er meer data gebruikt, of wordt er meer dan 5 aaneengesloten dagen per kalendermaand data gebruikt, dan kost dit € 2,50 per gebruikte GB. De backup KPN NL kaart mag niet in een device zitten dat mobile is. Deze voorwaarden gelden ook als de backup kaart wordt ingezet tijdens een storing veroorzaakt door onze (diensten) tenzij anders overeengekomen.

Up- en downgraden

Up- en downgraden is niet mogelijk voor KPN NL datakaarten. Maandelijks opzegbaar Opzeggen van de datakaart kan na de contracttermijn met een opzegtermijn van één kalendermaand. 

Maandelijks opzegbaar

Opzeggen van de datakaart kan na de contracttermijn met een opzegtermijn van één kalendermaand. 

Beheerportal en rapportage

De datakaarten kun je beheren in de beheerportal van datakaart. Om toegang te krijgen tot de beheerportal kan je contact opnemen met support@vanbraakict.nl of bellen naar 085 7605 429 855. De tarieven voor monitoring in de beheerportal zijn te vinden in de prijslijst. Ook is het mogelijk om dagelijks om 06:00 uur een mail met rapportage van het verbruik van de datakaart(en) te ontvangen. Stuur hiervoor een e-mail naar support@vanbraakict.nl met daarin het nummer van de datakaart en het e-mailadres waar de rapportage naartoe gestuurd kan worden.

Facturatie

Facturatie van de datakaart en eventueel buitenbundel verbruik vindt automatisch plaats op elke eerste van de kalendermaand. De factuur wordt automatisch geïncasseerd vijf dagen na verzoek van de incasso. De facturatie vindt plaats vanuit ons facturatiepakket ‘Kubus’. De datakaarten bevatten bij ingebruikname altijd de gehele bundel. Daardoor wordt altijd het gehele maandtarief gefactureerd, ook als de datakaart halverwege de kalendermaand wordt besteld.

CDR

CDR gegevens zijn de volgende kalendermaand na het gebruik beschikbaar. iNear realtime monitoring is ook mogelijk. Zie hiervoor de tarieven op de prijslijst.

Technische gegevens

De datakaarten worden geactiveerd verstuurd. Het is mogelijk om datakaarten op voorraad te hebben, neem hiervoor contact met ons op. De APN voor de KPN NL datakaarten is fixedip.m2m. De datakaarten KPN NL hebben geen PIN en PUK.

Defect of verloren

Indien jouw datakaart defect is of verloren geraakt, dan kan je via de datakaart portal of support@datakaart.nl een nieuwe datakaart aanvragen. Wij zullen de huidige kaart blokkeren zodra wij het bericht hebben verwerkt en aan je hebben bevestigd. Tevens sturen wij je een nieuwe datakaart op waarmee je gebruik kunt blijven maken van jouw huidige abonnement. Hiervoor brengen wij eenmalig € 25,- activatiekosten per datakaart per vervanging in rekening.

Monitoring datakaart

Per datakaart kan monitoring worden aangezet. Dit betekent dat het verbruik van de datakaart in de beheer portal inzichtelijk is. De monitoring van de datakaart kan per kalendermaand per datakaart worden aan- of uitgezet.

5G add-on

Per datakaart kan 5G worden geactiveerd door middel van een add-on die per datakaart kan worden geactiveerd. Als de 5G add-on op een datakaart is geactiveerd, dan kan deze niet meer worden gedeactiveerd. Op de dekkingskaart is te zien waar 5G beschikbaar is. Het is handig om dit voor de activatie van 5G te checken, omdat (nog) niet overal 5G beschikbaar is.