Veelgestelde vragen Coligo Mobile

Veelgestelde vragen Coligo Mobile

Wat is Coligo Mobile?

Coligo biedt een volledig geïntegreerde communicatie- en samenwerkingsoplossing waarin zowel vaste
telefonie als mobiele telefonie en web-communicatiediensten samenkomen. De kracht van deze
oplossing is al bekend bij gebruikers van Coligo Desktop. Zoals de naam doet vermoeden zorgt Coligo
Mobile ervoor dat de gebruiker net zo bereikbaar is op de smartphone als op Coligo Desktop of de vaste
telefoon. Ook biedt de nieuwe oplossing softphone-, chat-, contactlijst- en statusfunctionaliteiten vanuit
één mobiele applicatie waardoor gebruikers van Coligo Mobile gemakkelijk op iedere gewenste locatie
kunnen werken, op dezelfde manier als met Coligo Desktop op kantoor. Ook zorgt Coligo Mobile ervoor
dat de onderlinge communicatie tussen medewerkers naadloos op elkaar aansluit. Coligo Mobile biedt
onder andere:

• Bereikbaarheid via internet en het mobiele netwerk
• Bereikbaar op het vaste en mobiele nummer
• Eenvoudig doorverbinden, zonder ingewikkelde codes
• Gesprekken eenvoudig wisselen van apparaat
• Beveiligde (groep)chatfunctionaliteit
• Beschikbaar voor iOS & Android

Wat is het voordeel van bellen via softphone t.o.v. regulier mobiel bellen via het GSM-netwerk?

De gebruiker kan altijd bellen, zelfs in omgevingen met een slecht signaal. Wanneer de gebruiker op
locatie slecht bereik heeft via het GSM-netwerk (bijvoorbeeld in bepaalde kantoren of supermarkt), kan
de gebruiker via de softphone van Coligo Mobile nog steeds bellen via het mobiele 4G-internet en WiFi.
Daarnaast stelt Coligo Mobile gebruikers in staat gesprekken over te nemen op andere apparaten, een
vertrouwde functionaliteit die ook op Coligo Desktop beschikbaar is. Hieronder een aantal voorbeelden:

• Je voert een gesprek in de auto, komt aan op kantoor bij je werkplek en je wilt je handen vrij
hebben om je laptop te bedienen. Laat Coligo Mobile het actieve gesprek aanbieden bij Coligo
Desktop.
• Je bent op een locatie waar slecht (mobiel) bereik is, zoals in bepaalde kantoren. Je kunt dan
bellen met de softphone van Coligo Mobile. Vervolgens stap je al bellend het pand uit en moet
je een stuk rijden door gebied waar beperkt mobiel 4G data/internetbereik is. Neem het gesprek
over op je mobiele telefoon via GSM. Je belt gewoon onverstoord verder.

Wie kan Coligo Mobile gebruiken?

Neem je vast mobiel 2.0 af? Dan krijg je de volledige functionaliteit van Coligo Mobile (inclusief
softphone) als onderdeel van je vaste telefonie 2.0-propositie; zonder aanvullend tarief.

Neem je vaste telefonie 2.0 af? Dan krijg je de volledige functionaliteit van Coligo Mobile (exclusief
softphone) als onderdeel van je vaste telefonie 2.0 propositie, zonder aanvullend tarief. Wil je ook de
softphone van Coligo Mobile gebruiken, dan moet de add-on softphone voor Coligo Mobile worden
besteld. Dit staat bij vaste telefonie 2.0 in de orderstraat.

Coligo Mobile werkt niet in combinatie met `gewone` vaste telefonie. Wanneer vaste telefonie Coligo
Mobile willen gebruiken, dan dient de klant over te stappen naar vaste telefonie 2.0 of vast mobiel 2.0.

Werkt Coligo Mobile voor vaste telefonie klanten?

Nee, Coligo Mobile werkt alleen op vaste telefonie 2.0 en vast mobiel 2.0.

Waar kan ik Coligo Mobile vinden?

Je downloadt de app Coligo Mobile in de App Store (iOS) en Play Store (Android) op je smartphone via
de zoekterm ‘Coligo Mobile’.

Wanneer is Colgio Mobile beschikbaar?

De Coligo Mobile app is vanaf heden beschikbaar in de App Store (iOS) en Play Store (Android).
Download de app en je kunt direct gebruikmaken van de geïntegreerde communicatie- en
samenwerkingsoplossingen op je mobiele telefoon.

Wat kost Coligo Mobile?

Voor de vast mobiel 2.0-gebuikers is Coligo Mobile (inclusief softphone) een standaard onderdeel
binnen de vast mobiel-propositie, zonder aanvullend tarief.

Vaste telefonie 2.0-gebruikers kunnen is Coligo Mobile (exclusief softphone) standaard onderdeel
binnen de vaste telefonie-propositie, zonder aanvullend tarief. Voor aanvullen gebruik van de Coligo
Mobile softphone geldt een adviesverkoopprijs van € 5,- per maand.

Betaal ik voor oproepen van Coligo Mobile?

Bel je als vaste telefonie 2.0-gebruiker met de geïntegreerde softphone via mobiel 4G of via WiFi? Dan
zijn de reguliere vaste telefonie 2.0-gesprekstarieven van toepassing. Bel je als vast mobiel 2.0-gebruiker
met de geïntegreerde softphone via mobiel 4G of via WiFi? Dan zijn de reguliere vaste telefonie 2.0-
gesprekstarieven van toepassing. Aanvullend gebruik je ook data uit jouw vast mobiel databundelabonnement bij gesprekken via mobiel 4G. Dit is circa 60-70 Kbps.

Hoe worden softphone-gesprekken van Coligo Mobile in het buitenland in rekening gebracht?

Softphone-gesprekken worden in rekening gebracht alsof je vanuit Nederland belt. Let op: wanneer je
met softphone belt via mobiel 4G-internet in het buitenland, zijn de roamingtarieven van toepassing.

Zijn Coligo Mobile softphone-gesprekken mogelijk in combinatie met Bluetooth?

Dit verschilt of je Android of iOS gebruiker bent:

• Op iOS zijn softphone-gesprekken via Bluetooth mogelijk en kun je via de interface in je auto
ook gesprekken beantwoorden en weigeren.
• Op Android zijn geen softphone-gesprekken via Bluetooth mogelijk. Dit wordt helaas
onvoldoende door Android ondersteund en gedrag wisselt sterk per type telefoon.
Vanzelfsprekend wil je gewoon bereikbaar blijven onderweg in de auto. Daarom biedt Coligo
Mobile Bluetooth-gesprekken via het mobiele telefonie netwerk (GSM) aan, in plaats van via de
softphone. We houden de ontwikkelingen bij Android nauwlettend in de gaten. Zodra er meer
mogelijkheden zijn voor Bluetooth support bij softphone-gesprekken, gaan we dit alsnog
ondersteunen.