Wifi traag

Wifi traag

Werkt je internetverbinding niet zoals je het gewend bent? Check eerst of er storingen of werkzaamheden zijn bij jou provider.
Als u internet afneemt via vanBraak ICT, neem dan contact met ons op via 03177-22777.


Stap 1: Check de lampjes op je modem/router.

Bij een Draytek modem is dit meestal DSL voorhet internet, WLAN voor WiFi, en LAN voor bekabeld internet.

a. Controleer de status van de status lampjes van het modem.

Bij een Draytek modem is dit meestal DSL voorhet internet, WLAN voor WiFi, en LAN voor bekabeld internet.

 

Stap 2: Hertart je modem/router.

a. Haal de stroomstekker van het (wifi)modem uit het stopcontact.

b. Wacht 1 minuut.

c. Plaats de stroomstekker terug in het stopcontact.

d. Wacht tenminste 5 minuten. Je (wifi)modem is dan volledig opnieuw opgestart.

e. Controleer de status van de status lampjes van het modem. Als deze lampjes niet continu branden is er mogelijk een ander probleem.

Bij een Draytek modem is dit meestal DSL voorhet internet, WLAN voor WiFi, en LAN voor bekabeld internet.

 

Stap 3: Maak verbinding met het juiste netwerk.

Soms heeft je wifi-apparaat onbedoeld verbinding met een netwerk in de buurt.  Hierdoor kan je traag internet krijgen. Check daarom of je met je eigen netwerk bent verbonden. Als je geen eigen netwerknaam hebt ingesteld, begint de netwerknaam meestal met draytek, deze kun je ook onderop de router vinden met het bijbehorende wachtwoord.

Als je niet met het juiste netwerk bent verbonden, kun je het beste de verbinding vergeten en daarna weer opnieuw verbinding maken.

Kom je er niet uit? Neem dan even contact met ons op via 0857605429.


    • Related Articles

    • Bekabeld internet traag

      Werkt je internetverbinding niet zoals je het gewend bent? Check eerst of er storingen of werkzaamheden zijn bij jou provider. Als u internet afneemt via vanBraak ICT, neem dan contact met ons op via 03177-22777. Stap 1: Check de lampjes op je ...
    • Wat is mijn IP-adres?

      Wat is een IP-adres? Elk digitaal apparaat dat bij u thuis online is, heeft een uniek identificatienummer, een IP-adres. De computer heeft een IP, net als bijvoorbeeld de draadloze printer en de smart-tv. De IP's zijn als het ware de telefoonnummers ...
    • Veelgestelde vragen Coligo Mobile

      Wat is Coligo Mobile? Coligo biedt een volledig geïntegreerde communicatie- en samenwerkingsoplossing waarin zowel vaste telefonie als mobiele telefonie en web-communicatiediensten samenkomen. De kracht van deze oplossing is al bekend bij gebruikers ...
    • Handleiding Coligo Mobile

      Wat is Coligo Mobile? Werk met je telefoon alsof je met je laptop werkt. Profiteer van de nauwe communicatie en samenwerking tussen Coligo Desktop en Coligo Mobile. Vanaf nu werk je net zo gemakkelijk met Coligo Mobile op een door jouw gewenste ...
    • Vraag en antwoord advanced mobile locaties (AML)

      112, als elke seconde telt In spoedeisende situaties belt u het alarmnummer 112. Dat doet u als iemands leven in gevaar is, maar bijvoorbeeld ook bij een verkeersongeluk, als u getuige bent van een misdrijf of als u denkt dat iemand wil gaan ...