Werkt je internetverbinding niet zoals je het gewend bent? Check eerst of er storingen of werkzaamheden zijn bij jou provider.
Als u internet afneemt via vanBraak ICT, neem dan contact met ons op via 03177-22777.
Stap 1: Check de lampjes op je modem/router.
Bij een Draytek modem is dit meestal DSL voorhet internet, WLAN voor WiFi, en LAN voor bekabeld internet.
a. Controleer de status van de status lampjes van het modem.
Bij een Draytek modem is dit meestal DSL voorhet internet, WLAN voor WiFi, en LAN voor bekabeld internet.
a. Haal de stroomstekker van het (wifi)modem uit het stopcontact.
b. Wacht 1 minuut.
c. Plaats de stroomstekker terug in het stopcontact.
d. Wacht tenminste 5 minuten. Je (wifi)modem is dan volledig opnieuw opgestart.
e. Controleer de status van de status lampjes van het modem. Als deze lampjes niet continu branden is er mogelijk een ander probleem.
Bij een Draytek modem is dit meestal DSL voorhet internet, WLAN voor WiFi, en LAN voor bekabeld internet.
Stap 3: Maak verbinding met het juiste netwerk.
Soms heeft je wifi-apparaat onbedoeld verbinding met een netwerk in de buurt. Hierdoor kan je traag internet krijgen. Check daarom of je met je eigen netwerk bent verbonden. Als je geen eigen netwerknaam hebt ingesteld, begint de netwerknaam meestal met draytek, deze kun je ook onderop de router vinden met het bijbehorende wachtwoord.
Als je niet met het juiste netwerk bent verbonden, kun je het beste de verbinding vergeten en daarna weer opnieuw verbinding maken.
Kom je er niet uit? Neem dan even contact met ons op via 0857605429.